Huiswerkbegeleiding middelbare school

Heeft uw kind moeite met plannen, geen zelfdiscipline, een leerprobleem, een achterstand,  behoefte aan structuur of wil hij/zij zelfstandiger leren werken? Wat de reden ook is huiswerkbegeleiding kan een een uitkomst zijn.

Huiswerkbegeleiding voor middelbare scholieren bij Huiswerkinstituut Point Forward

Huiswerkbegeleiding bij Point Forward betekent:

  • Aantal middagen begeleiding naar keus, aan het einde van de middag is het huiswerk meestal klaar
  • Werken in kleine groepen en vakoverstijgend
  • Werken aan plannen, structuur, discipline en motivatie, ook bij achterstanden of leerproblemen
  • Te combineren met bijles

Kennismakingsgesprek

Huiswerkbegeleiding start altijd met een kennismakingsgesprek met ouders en leerling. In dit gesprek wordt onder andere besproken wat de hulpvraag is, welke dagen u begeleiding wenst en wanneer de begeleiding ingaat.

Waar bestaat huiswerkbegeleiding uit?

Wij helpen leerlingen bij het plannen en structureren van het huiswerk, zorgen dat leerlingen overzicht krijgen, en leren de studievaardigheden aan die ze nodig hebben om hun werk goed aan te pakken. Tijdens de huiswerkbegeleiding is er ook ruimte om inhoudelijke vragen te beantwoorden en in ieder geval samen met de leerling de vraag helder te krijgen; vaak hebben we meteen het antwoord gevonden, in andere gevallen kan de leerling goed voorbereid op de vakdocent op school afstappen.

Hoe ziet een middag huiswerkbegeleiding bij Point Forward eruit?

Zodra uw kind binnenkomt, is er eerst tijd voor een tussendoortje en wat drinken. Daarna wordt eerst teruggekeken naar de lessen van die dag en of het opgegeven huiswerk duidelijk genoteerd is in de agenda. Als hier nog vragen over zijn, kunnen die de volgende dag op school gesteld worden.

Dan wordt het huiswerk ingepland in de schoolplanner. Dit is een verlengstuk van de schoolagenda. Het huiswerk wordt ook in de schoolplanner genoteerd op de dag dat het af moet zijn. Er wordt nagedacht over de hoeveelheid tijd die voor een taak nodig is en er wordt bekeken of de taak op korte of lange termijn gepland moet worden. Zo wordt de leerstof in delen verdeeld.

Na het inplannen wordt eerst begonnen aan het maken van het huiswerk wat voor de volgende dag is opgegeven. Daarna wordt het leerwerk voor de volgende dag nagekeken en overhoord. De leerling geeft zelf aan wanneer hij/zij overhoord wil worden. Zodra de taak af is, wordt het afgevinkt op de schoolplanner. Is er nog tijd over, dan gaan we vooruit werken.

Sleutelwoorden:

  • Plannen
  • Maken
  • (Leren) samenvatten
  • Leren
  • Overhoren

 

>> Bekijk hier onze tarieven